Dek-D.com ใช้คุกกี้เพื่อพัฒนาประสบการณ์ของ
ผู้ใช้ให้ดียิ่งขึ้น เรียนรู้เพิ่มเติมที่นี่
ยอมรับ

ช่วยแปล ภาษาอังกฤษเป็นภาษาไทยหน่อยครับ

ตั้งกระทู้ใหม่
ตั้งกระทู้ใหม่

The symbol of gemini is twins two children born at the same time. The twins represent the two side of Gemini's personality and also his fickle nature.He often changes his mind about things.Despite his fickleness,Gemini is much loved by his friends because he is charming.He always knows the right things to say and do.He is also witty,often making clever,funny comments  


ขอบคุณล่วงหน้าครับ ผมแปลเป็นประโยคไม่ได้อะครับ ขอบคุณครับ

แสดงความคิดเห็น

>

7 ความคิดเห็น

เคโร่ะคุงงับป๋ม 10 ก.ค. 54 เวลา 12:04 น. 1

 ไปเเปลที่  google  ก็ได้ครับ  หาทุกอย่างก็เจอ  
[url=http://upic.me/show/25986801][img]http://upic.me/i/wu/google.jpg[/img][/url]


PS.  จะเอาอะไรก่ะฉัน ก็เเค่ผู้ชาย ลั๊นล๊า ไปวันๆ เเต่อยากให้เธอรู้ว่า ฉันก็ยังรักเธอเหมือนเดิมน่ะ
0
คนแอบๆ 10 ก.ค. 54 เวลา 12:34 น. 2

สัญลักษณ์ของราศีเมถุนจะคือเด็กคู่แฝดที่เกิดในเวลาเดียวกัน.
ฝาแฝดทั้งสองเป็นตัวแทนของทั้งสองฝั่งของบุคลิกภาพของราศีเมถุน และยังเป็นคนไม่โลเล

เขามักจะเปลี่ยนแปลงความคิดของเขา
แม้จะโลเล แต่ราศีเมถุนเป็นที่รักมากของเพื่อนของเขาเพราะเขาเป็นคนมีเสน่ห์
เขา
รู้เสมอว่าพูดและทำอะไร 
เขาก็ยังเป็นคนไหว
พริบ  ฉลาด ความคิดเห็นที่ตลกขบขัน


ปล.ไม่เป๊ะ นะคะ แต่น่าจะประมาณนี้ ^^
  gd luck ka:)

0
serea 10 ก.ค. 54 เวลา 12:45 น. 3

งืมๆ ครูภาษาอังกฤษให้แปลจาก Student Weekly อ่ะป่าวหว่า?? (เห็นเพื่อนที่ติด 0 อังกฤษทำกันบ่อย...)


PS.  คนเราทำทุกอย่างเพื่อความรัก...อย่างน้อยๆ ก็รักตัวเอง เพราะฉะนั้นถ้าท้อแท้เมื่อไหร่ขอให้นึกถึงคนที่รักเรา (อาจจะเป็นตัวเราเองนั่นแหละ)
0
sappcsa 10 ก.ค. 54 เวลา 13:18 น. 4
สัญลักษณ์ของราศีเมถุนจะเป็นคู่แฝด
แฝดทั้งสองคือเด็กที่เกิดในเวลาเดียวกัน
แฝดทั้งสองเป็นตัวแทนของบุคลิกภาพของราศีเมถุน
and also his fickle nature. ธรรมชาติที่ไม่แน่นอนเหรอ
?


0
youi 7 ก.พ. 56 เวลา 22:27 น. 7

ช่วยแปลหน่อยคร๊ คัยว่าง ต้องส่งงานพุ่งนี้ก่อนสี่โมงเย็น แปลมาเปนอาทิตแร้วยังม่ายด้ายเลย


Abstract

For many people mathematics is something like a very huge and impressive building. It has a
given structure with lots of levels and rooms. For many people this structure and therefore
mathematics itself is independent from society, culture and history. It exists and mathematicians
try to recover (not: to construct!) new parts of it. From this point of view mathematics is often
seen as a lifeless and strange thing and not as a living construct of human beings.
Many mathematics teachers argue that they can’t change their way of teaching because they
see mathematics from this dominant point of view and think that mathematics will not allow
changes. Asking what this means they say that mathematics is something independent from
them with a fixed structure. Therefore they have to teach little parts of mathematics (often
concentrated on the correct use of algorithms) in a fixed sequence. Changing the sequence or
leaving out a part seems to be not allowed. So they are not happy with mathematics but they
see no way to change mathematics and therefore no way to change their teaching (perhaps
except in some minor important methodical aspects).
I think there is a “way out” if mathematics is seen as a social construct. Is this view correct?
A new look at the history of mathematics proves that the history of mathematics in the last 200
years looks like a very good example of applying a sociological theory to make a new
interpretation of what happens. In more provocative words: If the sociological theory I apply to
make my interpretation of the history of mathematics had existed 200 years ago one could think
that the mathematicians tried to prove that the sociological theory is correct by forming the
history of mathematics in the way the theory “wants”. If teachers try to share this view they will
be able to recognize that mathematicians decided what “mathematics” is. I hope this will
motivate teachers to make more individual and pedagogical decisions on what and how they
teach.
Introduction
In my opinion it is very important for our society to change the image of mathematics, since
many studies show that the bad image of mathematics has not changed in past hundred years.
On the one hand many adults remember their experience of learning mathematics at school or
university as a bad and stressful situation. They did not understand why they should learn to
handle all these difficult algorithms. Many teachers have not answered their important “Why?” -
question satisfactorily. Teachers often tell their students: “You will understand this later on, after
you have learned mathematics!” Many mathematicians as well as educators and teachers of
mathematics have criticised this – for example, Felix Klein about a hundred years ago. But the
situation has not changed. If we read Klein today (see Klein, 1926, and his contributions to the
“Meraner Reform” analysed by Inhetveen, 1976) we have the feeling that he is talking about
today’s mathematics lessons.

0