รีวิว ข้อสอบนักบิน 2019
ข้อสอบ aptitude test นักบิน
สวัสดีครับ วันนี้เรามาลองดูตัวอย่างข้อสอบนักบิน Student Pilot การบินไทยนะครับ แนะนำให้น้องฝึกฝนบ่อยๆเพื่อให้โอกาสในการเตรียมตัวเป็นนักบินสดใสขึ้นนะครับ
ซึ่งในตอนนี้จะมี 3 ส่วนดังนี้
SCANNING
MEMORY
SERIES NUMBER
SCANNING 5 MINUTES
1. | Akn,;pkjhtrbbadkl098hnbvm;:;ijhgnb89 | Akn,;pkjhtrbbadkl098hnbvm;:;ijhgnb89 | R |
2. | JJJPPPDDDDDOOO08888BBBB6789 | JJJPPPDDBDDOO00888BBbBB6788 | F5 |
3. | @hgjk&yhgfNBVFPO:;::{{gfdsaqtfvbnjm | @hgjk&yhgfNBVFPD:;.:{{gfds8qtfvbnjm | F3 |
4. | 123456789ABCDEFGHZYXWVU98765 | 1234567B9ABCDEFGHZYXWVu98765 | F2 |
5. | AIRCANADAAIRNEWZEALANDANALAUDA | AIRCANADAAIRNEWZEALANDANALAUDA | R |
6. | THAI1UNITED2VARIG3LUFTHANSA4 | THAIIUNITED2VARIGSLUFTHANSA4 | F2 |
7. | 6^UJKLLLLLUUUUUUUBF5%3#DC=+9 | 6^UJKLUULLUUUOUUUBB5%3#CD=+9 | F6 |
8. | WWW.AIRTHAI.CO.TH//PASSENGER// | WWW.AIRThAI.Co.TH//PASsENJER// | F4 |
9. | Hhhiuyt%&8*([{5987jh987mMgfd}])ihy | HhHiuyT%&8*([{5897jh987MmgfD]})ihy | F9 |
10. | !2tjg8*operationsZERO&^%rfmnkJHkmTR | !2tjg8*operationsZERO&^%rfmnkJHkmTR | R |
11. | Bookoneisnotonebookbutsimilartoeach | BookoneisnotoneBookbutSimilartoaech | F4 |
12. | Wff2kkjjkknfe04322ofhkenkkfknejfk;v;’h | Wff2kkjjkkNfR04322ofhkenBkfknefjk;v;’H | F6 |
13. | 08908909o899oQBc889963OoQ0983 | 08908909o899oQBc889963OoQ0983 | R |
14. | ANSWERMYAIRFORCEOFFICEROK1! | ANSWERMYAIRFORCEOFFICEROK1! | R |
15. | @#&^(+&<>MN?:”:;”POREDWQCNM | @#&^(-&><MN?:”:”;POrEBWQCNM | F7 |
16. | A1B2C3D4E5F6G7H8I9J10K11L12 | A1B2c3d4e5f7g6h8I9j10k11l12 | F11 |
17. | Wgjheoh3hikaeh303b0I[phkejeik2iy2i2yj | Wgjheoh3hikaeh303b0I[phkejeik2iy2i2yj | R |
18. | )IIKL)_IIKSKW)_II)IIHJJHO}J}{LMKNNHI | )IIKL)_IIKSKW)_II)IIHjJH0}J}{LMNKNHi | F5 |
19. | LOOKBOOKFOOTGOODBOOTGOON | LOOKBOOKFOODGOODBOOTNOOD | F3 |
20. | ,.;:;:::”lKj~HGIUU*oo<<jdxesesij*;,.H;.. | ,.;:;:.:”lKj~HG1UU*0o><jDxesesij*;,.H;;. | F6 |
MEMORY 3 MINUTES
THIS IS FLIGHT QF 560. TYPE OF THE AIRCRAFT IS AIRBUS 340-300, FROM SYDNEY TO FRANKFURT. BETWEEN ROUTE, THIS FLIGHT WILL MAKE LANDINGS FOR CHANGING PASSENGERS, AIR CREWS AND REFUELING. THEY ARE SINGAPORE, CALCUTTA AND DUBAI. FLIGHT TIME FROM SYDNEY TO SINGAPORE IS 6 HOURS AND 20 MINUTES, FROM SINGAPORE TO CALCUTTA IS 4:30, FROM CALCUTTA TO DUBAI IS 3 HOURS AND FROM DUBAI TO FRANKFURT IS 5: 10 HOURS. THEY ARE 12 PASSENGERS IN FIRST CLASS, BUSINESS CLASS 43 AND ECONOMY 208 PASSENGERS. ON THE CABIN 14 AIRCREWS ARE WORKING UNTIL SINGAPORE, THEN IT WILL CHANGE THE ALL OF AIRCREWS THERE. IN SINGAPORE 26 PASSENGERS IN BUSINESS CLASS GET OFF AND 8 GET ON. 167 PASSENGERS IN ECONOMY CLASS GET OFF AND 245 GET ON. IN DUBAI 6 NEW PASSENGERS GET ON THE FIRST CLASS AND 7 PASSENGERS IN BUSINESS GET OFF THERE. FOR DEPARTURE USE THE PILOTS RUNWAY 23 FOR TAKE OFF. WHEN REACHING 2500 THEY ARE VECTERED TO TURN RIGHT HEADING 280 FOR INTERCEPT THE AIRWAY AND THEY ARE CLERED FOR CLIMBING TO MAINTAIN 39000 ft. FOR FINAL LEVEL.
QUESTIONS OF THE MEMORY PART
ANSWER
1. | THE FLIGHT NUMBER………… | 560
AIRBUS 340-300 SYDNEY TO FRANKFURT 14 SINGAPORE, CALCUTTA, DUBAI 208 SINGAPORE 23 |
2. | WHAT IS THE TYPE OF AIRCRAFT ? | |
3. | THEY DEPARTURE FROM……………TO………….(END DESTINATION). | |
4. | THE NUMBER OF THE CABIN CREWS | |
5. | WHERE DID THE AIRCRAFT MAKE THE LANDINGS INSBETWEEN ? | |
6. | HOW MANY PASSENGERS IN ECONOMY CLASS FROM ORIGINAL AIRPORT ? | |
7. | WHERE DID THEY CHANGE THE AIR CREWS ? | |
8. | WHAT WAS THE RUNWAY’ S NUMBER FOR TAK OFF? | |
9. | THE FINAL LEVEL | 39000 FT. |
10. | THE NUMBER OF THE FIRST CLASS PASSENGERS TO END DESTINATION | 18 |
FIND THE COLUMN THAT ADDITION IS 179 AND 196
A | B | C | D | E | F | G | H |
15 | 27 | 39 | 48 | 31 | 11 | 38 | 2 |
8 | 30 | 5 | 9 | 15 | 41 | 1 | 34 |
25 | 13 | 21 | 17 | 31 | 8 | 19 | 25 |
24 | 4 | 22 | 16 | 3 | 30 | 21 | 19 |
10 | 13 | 9 | 11 | 17 | 27 | 9 | 18 |
6 | 14 | 17 | 8 | 4 | 19 | 16 | 7 |
32 | 24 | 12 | 15 | 21 | 10 | 19 | 18 |
26 | 11 | 16 | 20 | 13 | 6 | 29 | 22 |
8 | 17 | 34 | 18 | 21 | 29 | 32 | 28 |
15 | 8 | 3 | 17 | 14 | 15 | 2 | 16 |
169 | 161 | 178 | 179 | 170 | 196 | 186 | 189 |
ANSWER COLUMN D AND F
SERIES NUMBER
1. | 1 3 5 7 9 …… | 12 | เพิ่มด้วยค่าคงที่ |
2. | 1 2 4 7 11 …… | 16 | เพิ่มขึ้นที่ละ 1,2,3… |
3. | 2 4 8 16 32 …… | 64 | เพิ่มด้วยตัวคูณคงที่ |
4. | 2 4 12 48 …….. | 240 | เพิ่มด้วยตัวคูณเลขเรียง(x2,x3,x4,…..) |
5. | 1 2 6 15 31 …….. | 56 | เพิ่มด้วยเลขเรียงยกกำลัง(1,4,9,16,25,…) |
6. | 9 7 5 3 1 …… | -1 | ลดลงด้วยค่าคงที่ |
7. | 11 7 4 2 1 …. | 1 | ลดลงที่ละ 1 |
8. | 10 11 19 46 110 ……. | 235 | เพิ่มด้วยเลขเรียงกำลังยกสาม(1,8,27,64….) |
9. | 1 3 6 8 16 ……… | 18 | เพิ่มค่าบวกและค่าคูณคงที่สลับกัน(+2,x2) |
10. | 1 7 3 10 5 13 ………. | 7 | พิจารณาเป็นอนุกรม 2 ชั้น 1,3,5,7 และ 7,10,13,16 |
11. | 10 5 15 15 2 13 13 5 18 .. | 13 | เป็นค่าบวกและลบสลับกันไป |
12. | 4128 1284 2841……. | 8412 | เป็นเลขเรียงสลับในกลุ่ม |
13. | 5 1 5 5 2 10 5 3 …… | 15 | ตัวแรกคูณตัวที่สอง=ตัวที่สาม,ตัวที่สี่คูณตัวที่ห้า=ตัวที่หก…….. |
14. | 1 2 3 3 4 7 5 6 ….. | 11 | ตัวที่หนึ่งบวกตัวที่สอง=ตัวที่สาม, ตัวที่สี่บวกตัวที่ห้า=ตัวที่หก.. |
15. | 212 326 4312 ….. | 5420 | เป็นเลขคูณภายในกลุ่ม |
16. | 24 12 36 24 48 36 60 …. | 48 | บวกด้วยค่า 12 แบ่งออกเป็นสองชุด |
17. | 2 10 4 8 40 16 32 … | 160 | คูณด้วย 4 แบ่งออกเป็นสองกลุ่ม |
18. | 1 2 3 4 7 29 5 8 ….. | 41 | ตัวที่ 1คูณตัวที่ 2บวกด้วย1, ตัวที่3คูณตัวที่4บวกด้วย1 |
19. | 1 2 3 6 12 ……. | 24 | ตำแหน่งเลขคี่คูณด้วย 2เป็นตำแหน่งเลขคู่ |
20. | 10 10 20 60 240 ….. | 1200 | คูณด้วยค่าเพิ่มขึ้นจาก 1 เป็น 2 เป็น 3 …… |
แสดงความคิดเห็น